Σοβαρές καταγγελίες για «μαϊμού» πακέτα διακοπών-Τί να προσέχετε

Τεράστιος όγκος καταγγελιών για… δήθεν δωρεάν ταξίδια από τουριστικά πρακτορεία αετονύχηδων – Πώς μπορείτε να προστατευθείτε
Θύματα απάτης με πακέτα δήθεν δωρεάν ταξιδιωτικών πακέτων έχουν πέσει εκατοντάδες ανυποψίαστοι πολίτες, οι οποίοι είδαν τόσο τις διακοπές τους να «ναυαγούν», όσο και τις τσέπες τους να... αδειάζουν.
Διακοπές σε «παραδεισένια» μέρη, διαμονή σε προορισμούς της επιλογής τους και άλλα πολλά προνόμια, προσφέρουν τουριστικά πρακτορεία, με την προϋπόθεση, ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι να παρακολουθήσουν πρώτα κάποια ενημερωτική παρουσίαση και να δώσουν σε αρκετές περιπτώσεις προκαταβολή για τις διακοπές.
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει γίνει αποδέκτης μεγάλου αριθμού καταγγελιών από καταναλωτές σε βάρος τουριστικών πρακτορείων, εκπρόσωποι των οποίων επικοινωνούν τηλεφωνικά μαζί τους και τους δημιουργούν την εντύπωση ότι έχουν κερδίσει ή πρόκειται να κερδίσουν δωρεάν πακέτα διακοπών. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, τα «δώρα» προσφέρονται μόνο αν παρακολουθήσουν συγκεκριμένες παρουσιάσεις.
Οι κίνδυνοι που κρύβονται πίσω από τα «δώρα»
Σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή τέτοιες παρουσιάσεις πραγματοποιούνται κατά κανόνα εκτός των εγκαταστάσεων των πρακτορείων, συνήθως σε αίθουσες ξενοδοχείων, και κατά τη διάρκειά τους επιστρατεύονται συστηματικά διάφορες καταχρηστικές ή αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές, που ρητώς απαγορεύονται από τον νόμο, όπως:
1) Η δημιουργία αίσθησης στους καταναλωτές ότι δεν μπορούν να εγκαταλείψουν τον χώρο της παρουσίασης έως τη λήξη της και μέχρι την υπογραφή δεσμευτικής σύμβασης.
2) Η αξίωση προκαταβολής ολόκληρου του ποσού της συναλλαγής, συνήθως με χρέωση των πιστωτικών καρτών των καταναλωτών.
3) Η απόκρυψη ουσιωδών, για τη σύναψη σύμβασης, πληροφοριών (π.χ. ως προς τις ημέρες διαθεσιμότητας των καταλυμάτων, τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία κ.λπ.) ή 4) παροχή τέτοιων πληροφοριών στους καταναλωτές κατά τρόπο ασαφή και διφορούμενο.
5) Η επιβολή στενών χρονικών περιορισμών στους καταναλωτές για την υπογραφή σύμβασης, με πρόσχημα ότι οι τιμές των προσφερόμενων ταξιδιωτικών πακέτων είναι ιδιαιτέρως ευνοϊκές και διατίθενται μόνο για τη συγκεκριμένη ημέρα της παρουσίασης.
Όπως αναφέρει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, οι παραπάνω παράνομες πρακτικές διαμορφώνουν συνθήκες εντελώς ακατάλληλες για τους καταναλωτές, αφού υπονομεύουν τη δυνατότητά τους να λάβουν τεκμηριωμένη απόφαση συναλλαγής. Πέραν τούτου, κατόπιν υπογραφής της σύμβασης, διαπιστώνεται από τους καταναλωτές ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει διαθεσιμότητα στους ταξιδιωτικούς προορισμούς για τις ημέρες που επιθυμούν, ότι τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία δεν είναι αυτά για τα οποία είχαν λάβει αρχικά ενημέρωση, καθώς επίσης ότι οι τιμές -σε περίπτωση απευθείας κράτησης- δεν διαφέρουν από εκείνες που παρέχουν τα τουριστικά πρακτορεία μετά την υπογραφή της σύμβασης.
Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση που ένας καταναλωτές θελήσει να υπαναχωρήσει από μια τέτοια σύμβαση, δεν καλύπτεται από το δικαίωμα υπαναχώρησης των 14 ημερολογιακών ημερών που προβλέπει η ΚΥΑ Ζ1-130, καθώς αυτό το δικαίωμα δεν προβλέπεται να ασκείται σε συμβάσεις που είναι διάρκειας ίσης ή μικρότερης του έτους. Επιπρόσθετα, με την ενσωμάτωση της Οδηγίας 2011/83/ΕΕ στην Ελληνική νομοθεσία (με την ΚΥΑ Ζ1-891 - ΦΕΚ Β' 2144/2013), οι διατάξεις για τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος, των οποίων την προστασία μπορούσε μέχρι πρότινος να επικαλεστεί ο καταναλωτής, δεν τυγχάνουν πλέον εφαρμογής, καθώς προβλέπεται σχετική ρητή εξαίρεση.
Οδηγίες για να μην «πέσετε» στις παγίδες
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή καλεί τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεχτικοί, ενώ τους δίνει σχετικές οδηγίες προκειμένου να αποφύγουν τις παγίδες.
- Εφιστά την προσοχή των καταναλωτών, ώστε να μην υπογράφουν ανάλογες συμβάσεις επιπόλαια, υπό το κράτος του αιφνιδιασμού.
- Προτείνει στους καταναλωτές να επιφυλάσσουν στον εαυτό τους μία περίοδο περίσκεψης, προκειμένου να εξετάσουν προσεκτικά εάν πρόκειται για μία σύμβαση που τους ενδιαφέρει και είναι συμφέρουσα.
- Συστήνει την πραγματοποίηση ελέγχου εγκαίρως, πριν από την υπογραφή σύμβασης, ούτως ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να διασταυρώσουν ότι οι παρουσιαζόμενες συνεργασίες μεταξύ τουριστικών γραφείων και ξενοδοχείων πράγματι υφίστανται, καθώς και για έλεγχο διαθεσιμότητας, ανάλογα με τις ανάγκες τους.
 newsbomb.gr

8 σχόλια:

  1. Επειδή το φρούτο αυτό ανθίζει και στο Λεωνίδιο με δόλωμα στα ανυποψίαστα θύματα, δελεαστικά ανύπαρκτα πακέτα διακοπών, Προσοχή!
    Δίδετε και εικονική αμοιβή για κάθε νέο θύμα που θα ενταχθεί στο πακέτο. Ενώ ζητούν πραγματικά χρήματα περίπου 110 ευρώ για αρχή.
    Η αμοιβή είναι χρήματα (που δεν τα βλέπεις ποτέ στα χέρια σου) Εικονικά τα παίρνεις ως πόντους για να ανέβεις ιεραρχικά σε μια θέση που ΘΑ.. διεκδικήσεις περισσότερα και καλύτερες διακοπές!
    Λυπάμαι που γκρεμίζω τα όνειρα που σας προσφέρουν κάποιοι!
    Τα αγαθά κόποις κτώνται ΟΧΙ ΔΩΡΕΑΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εγω εχω μπει σε αυτό το κόλπο και εχω κερδίσει ένα ποσό. Πώς μπορώ να το εξαργυρωσω? Γιατί μου ειπαν μονο σε διακοπές. Θελω να φύγω και να πάρω έστω αυτα που έδωσα. Έχουμε σήμερα ραντεβού σεμινάριο να τα ζητήσω? Εχω βάλει και μερικούς φίλους στο κόλπο. Εχω ποινικές ευθύνες? Ας μας ενημερώσει κάποιος υπεύθυνος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Οταν ακούς εύκολα κέρδη, Δωρεάν, Προσφορά, κλπ θέλει προσοχή. Δεν ξέρω κατά πόσο είναι απάτη, ξέρω ότι δεν σου χαρίζουν τίποτα.. Το θέμα είναι σοβαρό κ θέλει προσοχή. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φύτρωσαν πολλά τέτοια παντού, θέλει προσοχή γιατί στην ανάγκη μας για δουλειά, για λεφτά το δόλωμα είναι μεγάλο τα χρήματα πολλά!
    Όλοι θέλουμε μια δουλειά που να κερδίζουμε 3.000 το μήνα από το σπίτι, χωρίς κεφάλαιο, χωρίς ευθύνες και δώρο διακοπές στους προορισμούς των ονείρων μας δωρεάν η έστω με 1/10 του πραγματικού κόστους!
    Αν είναι να κερδίσω όλα αυτά ας δώσω και 100-200 ευρώ για αρχή θα έλεγε ο καθένας μας!
    Το κόλπο απλό, όσους καταφέρεις να δώσουν κ αυτοί 100-200 ευρώ στην ``εταιρία`` τόσο περισσότερα παίρνεις σε πόντους και σε ιεραρχία!
    Μέχρι εδώ καλά!
    Η Εταιρία παίρνει τα 100-200 ευρώ σας και τα ανταλλάσσει με πόντους, για κάθε πελάτη που ψαρεύετε και πληρώνει παίρνετε και άλλους πόντους.
    Το ποσό ανεβαίνει και μια μέρα αποφασίζετε να το εξαργυρώσετε... Σε πραγματικά χρήματα η το ταξίδι!
    Τότε αρχίζουν τα ωραία!

    Είμαι ένα ακόμα θύμα που δεν παραδέχεται ότι τον κορόιδεψαν και του έφαγαν 156 ευρώ. Κέρδισα σε πόντους 1.830 δολάρια εξαπατώντας τους φίλους μου και δεν πήρα τίποτα!
    Κρύβομαι και ντρέπομαι για το κατόρθωμα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχει παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα, ότι συγκεκριμένη ομάδα ατόμων, διοργανώνει συγκεντρώσεις στο Λεωνίδιο υπό μορφή σεμιναρίων, για δημιουργία θετικής σκέψης μέσω ταξιδιών.
    Οι συμμετέχοντες καλούνται να εγγραφούν ως μέλη σε συγκεκριμένη εταιρεία, καταβάλλοντας χρηματικό ποσό €150 περίπου. Στη συνέχεια, καλούνται να προσελκύσουν και άλλους φίλους και συγγενείς, με σκοπό να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια και τελικά να εγγραφούν ως μέλη, καταβάλλοντας και αυτοί το αντίστοιχο ποσό. Σύμφωνα με τους διοργανωτές των σεμιναρίων, το όφελος αυτών που προσελκύουν νέα μέλη, είναι η εξασφάλιση δωρεάν ή φθηνών διακοπών.
    Τα πρόσωπα της ομάδας αυτής, που συνεχώς διευρύνεται, φαίνεται να ενεργούν ως μεσάζοντες, για λογαριασμό της πιο πάνω εταιρείας, η οποία εδρεύει σε χώρα του εξωτερικού.
    Αν και μέχρι σήμερα, δεν υπήρξε οποιαδήποτε καταγγελία για εξαπάτηση, ο τρόπος που δραστηριοποιείται η συγκεκριμένη ομάδα ατόμων, θυμίζει έντονα περίπτωση απάτης τύπου ¨πυραμίδας¨, που στην περίπτωση αυτή, υπάρχει αυξημένος κίνδυνος να εξαπατηθούν πολίτες.
    Με αφορμή τη δραστηριότητα της συγκεκριμένης εταιρείας και στο Λεωνίδιο, εφόσον περιέλθουν στην αντίληψη σας τέτοιου είδους δραστηριότητες, να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και επιφυλακτικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πώς λειτουργεί:
    Με την εγγραφή σου πρέπει να καταβάλεις ένα ποσό, περίπου €150. Ακολούθως, καταβάλλεις κάθε μήνα μια μηνιαία δόση, περίπου €30-€40. Όμως, σου λένε ότι αν γράψεις ακόμα 4 μέλη στην εταιρεία, τότε σταματάς να πληρώνεις μηνιαίες δόσεις (και ίσως να σου επιστρέφεται και το αρχικό ποσό). Επιπλέον, αν γράψεις περισσότερα από 4 μέλη, ή αν τα μέλη που έγραψες γράψουν κι αυτά καινούρια μέλη, τότε ξεκινάς να παίρνεις μια προμήθεια κάθε μήνα! Άρα βγάζεις λεφτά ΚΑΙ επιπλέον έχεις και προσφορές για φθηνές διακοπές! Αν γράψεις πολλά μέλη, τότε η προμήθειά σου θα μετατραπεί σε ένα αξιοπρεπές μηνιάτικο! Φανταστικό!
    Υπάρχει πιθανότητα κάποιος να γραφτεί και να δώσει (λέμε τα μίνιμουμ: €150 + 12 μήνες Χ €30 = 150 + 360) €510 ευρώ μέσα σε ένα χρόνο για να αποκτήσει προσφορές για φθηνές διακοπές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενημερωτικό Δελτίο της 24/7/2013 για τα πυραμιδωτά συστήματα πωλήσεων

    Με αφορμή καταγγελία επαγγελματικού τουριστικού συνδέσμου η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή οφείλει να ενημερώσει τους καταναλωτές σχετικά με την εμφάνιση εταιριών, που χρησιμοποιούν πυραμιδωτά συστήματα πωλήσεων και να επιστήσει την προσοχή τους στα εξής:

    Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί όταν, μέσω ίντερνετ ή άλλων τρόπων ενημέρωσης, εταιρίες πυραμιδωτών συστημάτων πώλησης προσπαθούν να τους επιλέξουν ως μέλη τους για την προώθηση των προϊόντων τους. Οι εταιρίες αυτές ζητούν ταυτόχρονη καταβολή υψηλού ποσού ετήσιας συνδρομής, υποσχόμενες άμεσο και γρήγορο κέρδος μόνο με τη δημιουργία δικού τους δικτύου πωλήσεων, με την εισαγωγή άλλων καταναλωτών στο σύστημα, παρά με την ίδια την πώληση ή την κατανάλωση προϊόντων.

    Οι εταιρίες αυτές λειτουργούν σε παγκόσμια κλίμακα μέσω διεθνών δικτύων και εφαρμόζουν τις μεθόδους τους κυρίως σε κατοίκους άλλων χωρών.

    Στη χώρα μας η δημιουργία, λειτουργία ή προώθηση ενός πυραμιδωτού συστήματος πωλήσεων απαγορεύεται ως παραπλανητική εμπορική πρακτική από το νόμο 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών. Ο ίδιος νόμος επιβάλλει διοικητικές κυρώσεις στις εταιρίες αυτού του είδους με έδρα την Ελλάδα.

    Στην περίπτωση των εταιριών που εδρεύουν στο εξωτερικό η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συνεργάζεται με άλλες αρμόδιες υπηρεσίες, τη Δίωξη του Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (για χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης).

    Τέλος, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή προτρέπει τους καταναλωτές να απευθύνονται στο 1520 σε περίπτωση που πέσει στην αντίληψή τους η λειτουργία ανάλογων εταιριών ώστε να προχωρήσει ο έλεγχός τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ακόμη μια απόδειξη το πόσο αδαείς είμαστε, που πιστεύουμε ότι μια πολυεθνική εταιρεία δίνει εκπτωτικές διακοπές και μας υπόσχεται να μας κάνει εκατομυριούχους και δε βλέπουμε το σύστημα πωλήσεων κοπανιστού αέρα που έχει στηθεί από πίσω του.
    Έχουμε 2014 και υπάρχει ακόμα λαός που δε γνωρίζει το σύστημα τις πυραμίδας. Ρωτήστε τις μανάδες σας τα tupper από που τα αγόρασαν και πως τα αγόρασαν ή τις ξαδέρφες σας που αγόραζαν τα avon και τα oriflame με το τσουβάλι ακόμη και τα θαυματουργά βότανα της herbalife τη μεγαλύτερη ίσως πυραμίδα παγκοσμίως, με τη διαφορά ότι στην περίπτωση αυτή έχουμε ένα απτό προϊόν και όχι αέρα αλλά με το ίδιο σύστημα πωλήσεων.
    Έχουμε 2014 και ακόμη μερικοί πιστεύουν πως αν κάνουμε like στο facebook, o μικρός Γιωργάκης που έπεσε θύμα βιασμού του πατέρα του, ο οποίος τον έχει πυροβολήσει με 48 σφαίρες και επέζησε, θα πάρει ένα ευρώ για να μαζέψει τα χρήματα πο χρειάζεται για να χειρουργηθεί ή ο Kωστάκης που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην Αμερική έξω από το χειρουργείο χωρίς ούτε ένα ευρώ ζητά την κοινοποίησή σας για να πληρωθεί από ΠΟΙΟΝ;
    Έχουμε 2014 και ακόμα μερικοί πιστεύουν πως κάποιος νιγηριανός μεγιστάνας τους άφησε 2 εκατομύρια σε λίρες Αγγλίας και το μόνο που χρειάζεται είναι η κοινοποίηση των στοιχείων του τραπεζικού τους λογαριασμού.
    Προφυλάξτε τους φίλους και συγγενείς σας ενημερώνοντάς τους όσοι γνωρίζετε πως για να βγάλεις λεφτά πρέπει να γίνει ο πισινός σου τριαντάφυλλο και το στομάχι σου μάρμαρο Πεντέλης.
    Και στην τελική ας μας απαντήσει κάποιος (ίσως κάποιος από τα ντόπια παιδιά που ασχολούνται), πως γίνεσαι "αφεντικό του εαυτού σου" όταν μέσω των "επιστρετεύσεων" που κάνεις πλουτίζουν οι ανώτεροί σου κι εσύ παίρνεις μη πω τι. Ποιος είναι το αφεντικό τώρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή